در این مقاله میخواهیم به مقایسه سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک بپردازیم ، لپ تاپ جدید فوق باریک و قابل حمل سرفیس لپ تاپ برای محصل ها طراحی شده و مایکروسافت برای نمایش جذابیت های آن، سروصدای زیادی به پا کرده است. این لپ تاپ با وزن ۱.۲۵ کیلوگرمی، از لپ تاپ مک بوک ایر اپل سبک تر است. البته به خاطر داشته باشید. که مک بوک ایر، یک دستگاه قدیمی بوده و این مقایسه در سبکی را نمی توان مساله ی چندان قابل توجهی دانست.

با مشاهده ی سرفیس لپ تاپ میبینیم که پیچ و یا لولایی در این دستگاه دیده نمی شود. حتی منافذ بسیار ریز اسپیکر نیز در این لپ تاپ تعبیه نشده اند. چرا که مایکروسافت، اسپیکرها را در قسمت زیرین صفحه کلید قرار داده است.

این لپ تاپ در رنگ های طلایی گرافیتی، قرمز تیره، آبی کبالت و نقره ای راه اندازی شده و صفحه کلید آن با نوعی پارچه که ظاهرا از ایتالیا وارد شده، پوشیده شده است. کلید های عقبی از جنس پلاستیک هستند. صفحه نمایش این لپ تاپ، قابلیت جدا شدن از کیبورد را ندارد. البته فراموش نکنید که این یک لپ تاپ است.

صنعت کامپیوتر در طی پنج سال اخیر تقریباً برخی از طراحی­‌های جالب توجه را ارائه داده است. برخی از این طرح­‌ها، مانند لپ­تاپ با حاشیه نازک، تقریباً توسط همه بازیگران صنعت پذیرفته شده است.

سرفیس بوک

اما تقریباً می­توان گفت که یکی از عجیب­‌ترین طرح­‌هایی که از گروه سرفیس ارائه شده، سرفیس­ بوک بوده است. سرفیس ­بوک که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. رویکرد غیرمعمولی را در مورد لپ­تاپ­‌های قابل تبدیل به کارگرفت. صفحه‌­ای قابل جدا شدن از طریق الکترومکانیک را در خود جای داد و پردازنده‌­ها را در هر دو نیمه لپ تاپ قرار داد. سرفیس بوک اصلی در سال ۲۰۱۷ توسط سرفیس بوک ۲ جایگزین شد و اخیراً مایکروسافت نسل سوم قدرتمندترین کامپیوتر نوت­بوک خود را راه‌­اندازی کرد.

مایکروسافت با سرفیس بوک ۲ ابتدا نسخه ۱۵ اینچی نوت­بوک را معرفی کرد و برای سال ۲۰۲۰ این شرکت به ارائه مدل­‌های ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی ادامه داد. قسمت جدا شونده الکترومکانیکی مطمئناً ویژگی برجسته­‌ایست که کل طراحی را به خود وابسته کرده و دقیقاً همان چیزی است .که سرفیس ­بوک را با ظاهر و احساس بسیار منحصر به فرد خود فراهم می­‌کند.

صفحه نمایش

سرفیس لپ تاپ همچنین از نسل هفتم پردازنده Intel Core در دو نوع i5 و i7 برخوردار شده که از پردازنده ی نسل ششم موجود در سرفیس بوک جدیدتر است. این دستگاه همچنین از صفحه نمایش ۳.۴ میلیون پیسکلی بهره می برد. این یک صفحه نمایش LCD 13.5 اینچی PixelSense است. که از قلم سرفیس پن پشتیبانی می کند. صفحه نمایش این لپ تاپ با رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ و نسبت ابعاد ۳:۲ همراه است.

اما سرفیس بوک از صفحه نمایش کوچک تر ۱۳.۳ اینچی برخوردار شده و با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ و تراکم پیکسل ۲۶۷ppi همراه است. کیفیتی که می تواند تصاویر دقیقی را ایجاد کند. این رزولوشن بدان معناست که تصاویر سرفیس بوک، واضح تر از سرفیس لپ تاپ خواهد بود. این دستگاه نیز از سرفیس پن پشتیبانی می کند. بنابراین این دو لپ تاپ در این بخش برابر هستند.

باتری

در مقایسه سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک میتوان به باتری ان اشاره کرد ، از باتری سرفیس لپ‌تاپ می‌توانید به مدت ۱۴ ساعت و نیم استفاده کنید. نکته قابل توجه اینکه متخصصان مایکروسافت مدعی شده‌اند. در صورتی که در لپ‌تاپ را بسته و حتی چند روز بعد به آن مراجعه کنید هیچ اثری از کاهش شارژ باتری مشاهده نخواهید کرد. که به عنوان مزیتی رقابتی در مقایسه با عملکرد باتری سرفیس بوک یادکرد. مایکروسافت مدعی شده دستگاه هیبریدی این شرکت یعنی سرفیس بوک در حالتی که به عنوان لپ‌تاپ استفاده شود. عملکرد ۱۲ ساعتی را به همراه خواهد داشت. در حالتی که از سرفیس بوک به عنوان تبلت استفاده کنید این عملکرد به سه ساعت کاهش خواهد یافت.

قابلیت چند کاره

یکی دیگر از مواردی که بعضی ها با توجه به بالا بودن قیمت سرفیس بوک ترجیح میدهند نسبت به سایر محصولات دیگر مایکروسافت ، آنرا خریداری کنند قابلیت حالت تبلت این محصول می باشد به طوری که شما با خرید سرفیس بوک هر زمان لازم داشتید می توانید مانند یک لپ تاپ باهاش عمل کنید و زمانی که میخواهید نقش تبلت را برای شما ایفا کند ، این کار را به سادگی برای شما انجام می دهد.اما سرفیس لپ تاپ تنها یک لپ تاپ با کارایی بی نظیر می باشد اگر شما قصد تهیه یک تبلت را در آینده نیز دارید پس بدون شک سرفیس بوک را انتخاب کنید.