کیبورد سرفیس (تایپ کاور) سرفیس چیست؟

کیبورد سرفیس (تایپ کاور)  نوعی صفحه کلید باریک با کلیدهای فشاری است. صفحه کلیدی که هنگام تایپ کلمات، به شما سرعت بیشتری می‌بخشد. و همان حس کلاسیک تایپ کردن را تداعی می‌کند و وسیله‌ای برای تغییر کاربری تبلت‌های سرفیس به لپ‌تاپ به‌حساب می‌آید.تایپ کاور به صورت مغناطیسی به دستگاه شما متصل می‌شود و نوعی پوشش محافظ برای صفحه‌ی LCD سرفیس شما نیز به‌حساب می‌آید. تایپ کاورها از نظر شکل ظاهری و رنگ‌بندی متنوع‌اند اما انواع آن دارای طراحی یکسان، صفحه کلید استاندارد، کلیدهای میانبر، و تاچ‌پد لمسی دو دکمه‌اند.

قیمت تایپ کاور سرفیس

اگر قصد خرید کیبورد سرفیس Type Cover را دارید  نام کیبرد، کیبرد  مخصوص تبلت سرفیس می باشد. که با سرفیس پرو ۶ سرفیس پرو ۲۰۱۷ و سرفیس پرو ۴ سازگار است.دکمه ها با فاصله مناسب از هم و به صورت جزیره ای کنار هم قرار گرفته اند تا کیبورد Type Cover امکان تایپ سریع و راحت تری را برای شما به نسبت تایپ کاور پرو ۳ فراهم کند. قسمت لمسی یا تاچ پد Type Cover جدید مایکروسافت نسبت به مدل پرو ۳ بزرگتر و جنس آن نیز از پلاستیک به شیشه تغییر پیدا کرده است. بنابر این استفاده از تاچ پد بسیار راحت تر و لذت بخش‌تر شده است. همچنین دکمه ها بسیار نرم تر شده است و موقع کار با آن بسیار کم صدا تر شده اند، نور پشت کلید ها هم در شب کمک شایانی به تایپ کردن می کند.

کیفیت ساخت تایپ کاور سرفیس

قسمت بالایی کیبورد با استفاده از خاصیت آهنربایی٬ به سرعت به تبلت سرفیس پرو متصل می شود، این اتصال به قدری محکم است. که اصلا نیازی به نگرانی برای جدا شدن تایپ کاور از تبلت نیست. نوع چینش کلیدهای Type Cover به صورت QWERTY می باشد در ضمن با استفاده از نوار بالایی کیبورد می توانید. به غیر از دکمه های F1-F12 به کنترل برخی از قسمت های تبلت سرفیس خود مانند تنظیم میزان نور صفحه نمایش و یا کنترل بخش مدیا و غیره بپردازید البته کیبورد جدید دارای چند دکمه جدید مانند کلید راست کلیک نیز هست.

کیفیت بیشتر

کیبورد تایپ کاور مایکروسافت به گونه ای طراحی شده است که می توانید بعد از اتمام کار با تبلت سرفیس پرو٬ کیبورد را روی صفحه نمایش برگردانید تا علاوه بر به خواب رفتن دستگاه٬ صفحه نمایش نیز کاملا از خطر هر گونه آسیبی در امان بماند. در واقع برای تکمیل کردن سرفیس پرو های مایکروسافت باید خرید کیبورد سرفیس پرو ۲۰۱۷ را به لیست خود اضافه کنید. چرا که بدون این تایپ کاور ها عملا دستگاه مقدار زیادی از کارایی خودش را از دست می دهد.

چرا کیبورد سرفیس (تایپ کاور) ؟

در میان تایپ کاورهای مایکروسافت تنوع چندانی وجود ندارد و همه آن‌ها از نظر صفحه کلید استاندارد، تاچ پد لمسی و کلیدهای میانبر مثل هم هستند. فقط از نظر رنگبندی و ظاهری با هم فرق دارند. ضمنا بعضی از تایپ کاورها را می‌شود شیب‌دار کرد. تا کاربر هنگام تایپ کردن حس راحتی بیشتری داشته باشد. وقتی می‌گوییم اتصال تایپ کاور و سرفیس مغناطیسی است. یعنی کافی است این دو وسیله را به هم نزدیک کنید تا همدیگر را جذب کنند. برای جدا کردن‌شان هم کافی است این دو را از هم دور کنید.

قابلیت های تایپ کاور سرفیس

تایپ کاورها را می‌توان به پشت سرفیس خم کرد. به این ترتیب گاهی واقعا نیازی به جدا کردن‌شان از دستگاه هم نیست و می‌شود با وجود اتصال تایپ کاور یک تبلت هم داشت. البته کلیدهای این صفحه کلید در این حالت کار نمی‌کنند. پس خیال کاربر راحت است که با این کار اگر کلیدی هم فشرده شود اتفاقی نخواهد افتاد.

وقتی که تایپ کاور به دستگاه سرفیس شما متصل است می‌توانید با دستگاه‌تان دقیقا مثل یک لپ تاپ برخورد کنید. یعنی مثلا آن را درست مثل یک لپ تاپ ببندید. در چنین حالتی صفحه نمایش دستگاه سرفیس شما خاموش می‌شود و دستگاه به حالت sleep  می‌رود. برای روشن شدن مجدد سرفیس هم کافی است آن را باز کنید و دکمه پاور را بزنید.

سایر قابلیت ها :

البته اینکه دستگاه با بسته شدن خاموش شود به تناسب تایپ کاور و دستگاه سرفیس شما بستگی دارد. دستگاه شما تنها زمانی خاموش می‌شود که این تایپ کاور دقیقا اندازه سرفیس باشد.شما در تایپ کاور یک تاچ پد هم خواهید داشت. و این تاچ پد دکمه‌های راست کلیک و چپ کلیک دارد.یک سری کلیدهای میانبر هم در تایپ کاور وجود دارد که برای کارهای رایجی مثل پخش صوتی، تصویری، جستوجو و… استفاده می‌شود و ممکن است بسته به تایپ کاوری که می‌خرید متفاوت باشند.