اساسا پس از استفاده طولانی از کامپیوتر، نیاز مجدد به نصب سیستم عامل است که شاید در سرفیس ها کار دشواری به نظر برسد. اما مایکروسافت توانسته در تولید سری جدید محصولاتش روند انجام کارها را راحت تر کند. ما در این مطلب میخواهیم ریکاوری ویندوز سرفیس را به شما آموزش دهیم.

دریافت ریکاوری ویندوز سرفیس (قانونی) مختص به دستگاه خود 

  • در قدم اول باید ایمیج قانونی (فایل نصب ویندوز) مخصوص به دستگاه خود را دانلود نمایید چراکه فایل ریکاوری هر یک از سرفیس ها با یکدیگر تفاوت دارد. زیرا فایل های درایور مربوط به هرکدام از سرفیس ها در آن قرار گرفته است. برای دانلود فایل ریکاوری مخصوص به دستگاه خود. به این لینک در سایت مایکروسافت رفته و با وارد کردن شماره سریال ۱۰ تا ۵ رقمی پشت دستگاه خود فایل ریکاوری مخصوص به آن را دریافت و دانلود نمایید.

 

    ساخت فلش بوتیبل برای نصب ریکاوری

  • برای ساخت فلش بوتیبل باید از طریق ابزار موجود در Recovery Drive ویندوز عمل کنید. اول فلش مموری خود را به دستگاه متصل کرده و سپس کلمه Recovery Drive را در قسمت سرچ منوی استارت ویندوز جست و جو کرده. و بر روی آن کلیک کنید.سپس اگر میخواهید. از اطلاعات خود نسخه پشتیان تهیه کرده و بکاپ بگیری تیک گزینه ی Back up system Files to Recovery Drive را زده وگرنه تیک آن را بردارید. و بر روی Next کلیک نمایید.

  • اگر فلش مموری متصل باشد دستگاه. فلش مموری شما را در این مرحله شناساسیی می کند. سپس بر روی Next کلیک نمایید تا مرحله به اتمام برسد.حال فایل های ریکاوری دانلود شده را استخراج ،(Extract) کرده. و در فلش مموری کپی کنید. و در صورت مشاهده پیام وجود فایل های مشابه بر روی جایگزینی فایل ها کلیک کنید.

   مراحل رفتن به بوت در ریکاوری ویندوز سرفیس

  • حال پس از بوتیبل کردن فلش مموری خود آن را به دستگاه متصل کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا به مرحله پایانی ریکاوری ویندوز سرفیس خود بروید :
  1. به مدت ۳ ثانیه Volume Down را نگه دارید.
  2. بدون برداشتن انگشت خود از روی Volume Down ، دکمه Power را نگه دارید.
  3. هنگامی که عبارت Surface را مشاهده کردید بدون برداشتن انگشت خود از روی Volume Down ، انگشت خود را از روی دکمه Power بردارید.
  4. بعد از ۳ ثانیه انگشت خود را از روی Volume Down نیز بردارید.
  • انجام کلیک های ترکیبی بالا، دشوار است و احتمالا در دفعه ی اول موفق به بوت کردن سرفیس نشوید. برای بار دوم دستگاه را خاموش کرده و مجددا تلاش کنید.
  • در قدم پایانی برای شروع به ریکاوری ویندوز سرفیس ، هنگام رفتن به بوت. با صفحه آبی رنگ تنظیمات ویندوز رو به رو خواهید شد.
  • از میان گزینه ها، گزینه ی Troubleshoot را انتخاب کرده و سپس گزینه ی Recovery From Drive را انتخاب نمایید.
  • در آخر با انتخاب گزینه ی Fully Clean می توانید. سیستم عامل سرفیس خود را کاملا از روی فلش ، Clean Install کنید.
  • و نکته آخر این است که نگران درایور های دستگاه خود نباشید. چرا که تمامی درایور ها در ایمیج مختص به سرفیس شما قرار داشته و به طور خودکار هنگام نصب ویندوز، نصب شده اند.