ماوس های نسل جدید مایکروسافت

اگر قصد خرید ماوس سرفیس را دارید و می خواهید در مورد موس سرفیس آرک جدید ماکروسافت بدانید. Surface Arc Mouse یا ماوس لمسی سرفیس آرک مایکروسافت با طراحی بسیار زیبایی که دارد همواره از نقاظ قوت مایکروسافت به شمار می رفت. اما مایکروسافت همراه با معرفی سرفیس پرو ۲۰۱۷ نسل جدید از این ماوس ها را معرفی کرد. و علاوه بر  معرفی رنگ های جدید طراحی این موس را کاملا تغییر داد. و سطح آن را کاملا یک پارچه و لمسی کرد و دیگر خبری از کلید های فیزیکی جداگانه نیست.

طراحی خاص

طراحی قوس مانند و ارگونومیک Surface Arc Mouse باعث شده تا این ماوس به راحتی در قوس دستان شما جا بگیرد. و هنگام کار با تبلت سرفیس خود یا استفاده طولانی مدت احساس خستگی نکنید. در واقع این ماوس بر خلاف مجیک موس اپل که به دلیل طراحی غیر ارگونومیک برای طراحی و کار حرفه ای مناسب نیست، برای کار طولانی مدت و دقیق طراحی شده است. هرچند که حالا طراحی این ماوس شباهت زیادی به رقیب خوب پیدا کرده است.

قابلیت های جالب اوس Surface Arc Mouse

یکی از قابلیت های ماوس آرک، شیوه روشن و خاموش شدن آن می باشد٬ به این صورت که با تغییر حالت ماوس به حالت منحنی روشن و با برگرداندن به حالت تخت ماوس خاموش می شود. که این امر خود باعث کاهش مصرف انرژی در این محصول نیز می شود. خرید ماوس سرفیس آرک یک انتخاب معقول برای سرفیس شماست. رنگ های جدید ماوس سرفیس آرک عبارتند از شرابی، آبی کبالتی، خاکستری و مشکی که کاملا منطبق با رنگ قلم سورفیس ۲۰۱۷ و همین طور تایپ کاور سورفیس ۲۰۱۷ طراحی و عرضه شده اند.

مایکروسافت موس‌های زیادی می‌سازد و گاهی انتخاب از میان آن‌ها مشکل است. در حال حاضر، مایکروسافت در حال فروش دو موس رده بالای پرچم دار است. موس سرفیس و موس سرفیس آرک. هر دوی آن‌ها موس‌های خوبی هستند، اما تفاوت‌هایی با هم دارند. پس کدام‌ یک از آن‌ها را باید انتخاب کنید؟

ویژگی‌ها و طراحی 

هر دوی این موس‌های سرفیس طراحی زیبایی دارند. موس سرفیس شکل و‌ اندازه‌ی موس‌های سنتی را دارد. هر دوی دکمه‌های کلیک چپ و راست جلوی موس قرار گرفته‌اند و‌ یک چرخ اسکرول فلزی در میان آن‌ها قرار دارد. این چرخ دمای سردی دارد و بافت پنجره ای آن از لیز خوردن انگشتانتان در هنگام چرخاندن جلوگیری می‌کند.

چرخ اسکرول هیچ صدایی تولید نمی‌کند. این ویژگی برای کسانی که می خواهند در محیط‌های ساکت از آن استفاده کنند مهم است. بدنه‌ی موس از پلاستیک ساخته شده است. به نظر من استفاده از این ماده در مقایسه با دیگر موس‌های در این رده‌ی قیمت که از مواد بهتری استفاده می‌کنند کمی کیفیت موس را پایین آورده است. ویژگی مثبت آن این است که فرم راحت و جهانی موس جا گیری آن در دست را بسیار راحت می‌کند. و این موس به خوبی در دستان همه جای می‌گیرد.

 طراحی موس سرفیس آرک بسیار خاص و بی همتا است

طراحی قوس دار این موس به نام مایکروسافت به ثبت رسیده است. ضخامت نازک این موس آن را برای سفر مناسب می‌کند. موس لمسی سرفیس آرک به جای دو دکمه‌ی مشخص کلیک چپ و راست از‌ یک تاچ پد‌ یک تکه‌ی پلاستیکی در جلو خود استفاده می‌کند. پس‌ یعنی‌ یک چرخ اسکرول فیزیکی هم ندارد. برای اسکرول کردن با موس سرفیس آرک، می‌توانید. مانند تاچ پد‌های معمولی از‌ یک‌ یا دو انگشت خود برای بالا و پایین رفتن در صفحه‌های اینترنت استفاده کنید. خود تاچ پد‌ یک سطح کلیک است، پس اگر می‌خواهید کلیک راست‌ یا چپ کنید. تنها کافی است سمت راست‌ یا چپ تاچ پد را فشار دهید تا کلیک فعال شود. به نظر من طراحی لمسی موس آرک در مقایسه با موس سرفیس آینده نگرانه‌تر و زیباتر است.

جنس و کیفیت

این موس در رنگ‌های مختلف موجود است. تاچ پد آن از پلاستیک و دیگر بخش‌های آن از‌ یک ماده‌ی لاستیک مانند ساخته شده است. بدنه‌ی موس می‌تواند صاف شود، که این ویژگی حمل آن در جیب‌ یا‌ یک کیف نازک را ممکن می‌کند. صاف کردن موس بلوتوث آن را قطع می‌کند، که همین باعث ذخیره‌ی باتری در هنگام سفر می‌شود‌. این ویژگی‌ها در موس سرفیس وجود ندارد و همین باعث می‌شود‌ که موس سرفیس آرک برای سفر مناسب‌تر باشد.

دو دلیل اصلی برای استفاده از موس سورفیس آرک: اول اینکه تمامی دستگاه‌های سری محصولات سرفیس در کنار نمایشگر لمسی و قلم، نیازمند یک ماوس نیز خواهند بود. دلیل دوم این است که Arc Touch Mouse از طریق بلوتوث به سرفیس متصل می‌شود. تا دردسر اشغال پورت‌های USB توسط دانگل را نداشته باشید.

کاربرد موس سرفیس

موس آرک، با طراحی آینده نگرانه‌ی فوق العاده و تاچ پد خوبش در بخش جلویی، کارایی کلی بیشتری دارد. به عنوان مثال، موس آرک ویژگی‌های قابل تنظیم زیادی دارد که با کیبورد مایکروسافت و اپلیکیشن موس سنتر ممکن می‌شود‌. و همچنین می‌توان موس سرفیس آرک را برنامه ریزی کرد. تا زمانی که با سه انگشت خود کلیک چپ، راست و وسط می‌کنید کار‌های مختلفی انجام دهد.

موس‌های سری آرک (Arc) مایکروسافت با توجه به سبک طراحی و ارگونومی خاص خود، طرفداران زیادی دارد. حال غول فناوری ردموند نسخه‌ی جدید این موس را طراحی و در کنار سرفیس لپ‌تاپ عرضه می‌‌کند. موس جدید مایکروسافت، حالات و زاویه‌های مختلفی به خود می‌گیرد. تا کاربران با توجه به اندازه‌ی دست خود، آن را به بهترین و راحت‌ترین حالت ممکن تبدیل کنند. بخش جلویی لمسی این موس. همچنین امکان اسکرول صفحه در راستای عمودی و عرضی را بدون نیاز به هر نوع چرخ مخصوص، به‌راحتی فراهم می‌کند.

برای اتصال ماوس آرک تاچ به سرفیس کافی است این مراحل را به سادگی انجام دهید:

 دکمه Power/Connect که در قسمت پائینی Arc Touch Mouse قرار گرفته را برای سه تا پنج ثانیه نگه دارید تا چراغ آن شروع به چشمک زدن کند.

در سرفیس خود آیکون بلوتوث در بخش پایین سمت راست را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید و Go to settings.را بزنید.

در بخش تنظیمان سرفیس به Mouse > Pair بروید و دستگاه خود را انتخاب کنید.

علاوه بر این، مایکروسافت برای Arc Touch Mouse یک اپلیکیشن اختصاصی نیز عرضه کرده است. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن Mouse برای دستگاه‌های سرفیس، از Arc Touch Mouse استفاده کنید:

 در استارت عبارت Store را تایپ کرده و به فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت بروید.

 Arc Touch Bluetooth Mouse را جست و جو کرده و آن را نصب کنید.

 با باز کردن اپلیکیشن می‌توانید دستورالعمل نصب آسان Arc Touch Mouse را دریافت کنید.

به طور کل Arc Touch Mouse را می‌توان یکی از کارآمدترین و مهم‌ترین اکسسوری های مایکروسافت نامید که همراه داشتنش در کنار دستگاه‌های Surface کاملاً ضروری خواهد بود. Arc Touch Mouse نه تنها یک ابزار جانبی کارآمد برای سری محصولات خانواده سرفیس. بلکه یک ابزار کنترلی کاملاً مناسب برای تمامی کاربران کامپیوترهای دسکتاپ و همراه به حساب میاید.