معرفی انواع سرفیس

در اینجا برای معرفی انواع سرفیس اول میگویم که سرفیس چیست ؟ این سوالی است که اغلب در زمینه تکنولوژی پرسیده می شود.برای پاسخ به این سوال باید گفت مایکروسافت از گذشته در زمینه ساخت سیستم عامل ها و نرم افزار ها فعال بوده است، به گونه ای که سیستم عامل های ساخت آن یعنی ویندوز توانسته حجم عظیمی از عملیات کامپیوتری جهان را پوشش دهد. و در طول سالها بسیار فراگیر شده است. از طرفی مایکروسافت نرم افزار هایی حرفه ای و بسیار کارآمدی میسازد. که شاید اگر نبودند. زندگی به شکلی که امروزه میشناختیم. جریان نداشت. نمونه بارز آن نرم افزار آفیس است .که به واقع تحولی شگرف در حوزه استفاده از کامپیوتر پدید آورد. اما مایکروسافت با اندیشیدن به اینکه به دستگاهی نیاز دارد که بتواند این نرم افزار های فوق العاده را اجرا کند به ساخت سرفیس ها روی آورد. سرفیس های مایکروسافت در واقع شامل خانواده ای بزرگ است .که از تبلت ها تا لپ تاپ معمولی ، لپ تاپ لمسی و کامپیوتر های آل این وان را در بر می گیرد. و اکنون در این مقاله به معرفی انواع سرفیس میپردازیم .

انواع سرفیس های مایکروسافت

انواع سرفیس هایی که مایکروسافت تولید کرده عبارتند از:

سرفیس بوک (Surface Book)

سرفیس لپ تاپ (Surface Laptop)

سرفیس پرو (Surface Pro)

سرفیس استودیو (Surface Studio)

سرفیس گو (Surface Go)

در معرفی انواع سرفیس هر یک از این دستگاه‌ها کاربرد متفاوتی دارند و برای شرایط خاصی ساخته شده‌اند که به طور خلاصه بیان‌شان می‌کنیم:

(سرفیس بوک) Surface book

اگر شما به دنبال قوی ترین نوع سرفیس هستید به شما سرفیس بوک را یشنهاد می دهیم. به تبع قیمت آن نیز نسبت به سایر سرفیس ها بسیار بیشتر است. در این نوع سرفیس از بهترین و قوی ترین پردازنده گرافیکی استفاده شده است که همین امر باعث شده است. که هیچ برنامه یا بازی نباشد که با سرفیس بوک اجرا نشود. همچنین به دلیل قدرت گرافیکی بالا برای تدوین کارهای حرفه ای نیز بسیار مفید است. سرفیس پرو می تواند از کیبورد خود جدا شود و نقش یک تبلت را ایفا کند همین امر هم باعث می شود که حمل و نقل آن آسان تر شود. باتری این سرفیس بسیار قوی می باشد. در مواقع اضطراری و مواقعی که دسترسی به برق و یا شارژر نباشد می توان از آن زمان زیادی استفاده کرد.

(سرفیس لپ تاپ) Surface Laptop

این سرفیس جزو گران قیمت ترین سرفیس های مجود در بازار است. با صفحه کلید سرفیس لپ تاپ خیلی خوب و سریع می‌شود تایپ کرد. پس می‌توان گفت که این سرفیس مناسب کسانی است که سروکار زیادی با صفحه کلید لپ تاپ خو دارند مثل برنامه نویس ها و تولیدکنندگان محتوا. البته مایکروسافت یک سرفیس لپ تاپ ۲ هم ساخته است که امکانات بیشتری دارد و بالطبع گران‌تر است. این سرفیس برای افرادی که بیشتر با لپ تاپ سروکار دارند تا تبلت ساخته شده است.

(سرفیس پرو) Surface Pro

بیایید برای این گه به خوبی متوجه شویم سرفیس چیست برسی کینم ببینیم که یک سرفیس خوب مانند سرفیس پرو ۷ چه توانیی های سخت افزاری دارد. مایکروسافت بهترین سرفیس خود از سخت افزار هیچ کمبودی نگذاشته است.برای معرفی سرفیس پرو ۷با بررسی ابعاد و صفحه نمایش آن آغاز میکنیم. سرفیس جدید مایکروسافت دارای ابعادی برابر با ۲۹۲ در ۲۰۱ در ۸.۵ میلی متر است. با این سایز، دارای وزنی بین ۷۷۵ تا ۷۹۰گرم (بر حسب نوع سخت افزار) است. سرفیس پرو ۷ دارای صفحه نمایشی ۱۲.۳ اینچی و از نوع پیکسل سنس است. رزولوشن این صفحه نمایش برابر با ۱۸۲۴×۲۷۳۶ پیکسل است که با این رزولوشن و سایز صفحه، دارای تراکم پیکسلی برابر با ۲۶۷PPI می باشد. این صفحه نمایش توانایی درک همزمان ۱۰ لمس را دارد.

(سرفیس استودیو)Surface Studio

سرفیس استودیو می تواند نقش یک کامپیوتر رومیزی عالی را ایفا کند.

همچنین به دلیل صفحه بزرگ ۲۸ اینچی که از تکنولوژی پیکسل سنس بهره می برد. یک گزینه عالی برای طراحان و ادیتور های فیلم و سازنده های انیمیشن و عکاسی می باشد. در حین کار کردن با این سرفیس به عمق زیبایی و سادگی آن پی خواهید برد. نمایشگر سرفیس استودیو لمسی می باشد و از قلم سرفیس پن پشتیبانی می کند.

(سرفیس گو) Surface Go

برای معرفی انواع سرفیس میتوان اشاره کرد که این محصول مایکروسافت نسبت به بقیه محصولات سرفیس ارزان‌تر است. وزنش ۵۲۱ گرم است و صفحه باریکی دارد.صفحه نمایش این سرفیس رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۸۰۰ پیکسل دارد و می‌تواند همزمان لمس ۱۰ انگشت را پشتیبانی کند. به علاوه از فناوری PixelSense با نسبت تصویر ۳:۲ پشتیبانی می‌کند. پردازنده سرفیس گو اینتل پنتیوم Gold 4415Y است که دو هسته با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتزی دارد. در مورد حافظه و رم هم باید گفت که سرفیس گو در دو مدل با دو حافظه و رم متفاوت با قیمت‌هایی متفاوت عرضه شده: یک مدل ۸ گیگابایتی با ۱۲۸ گیگ حافظه و یک مدل ۴ گیگابایتی با ۶۴ گیگ حافظه. اگر به دنبال یک سرفیس برای دانشجویان هستید Surface Go یک انتخاب مناسب است چون انگار قلمش را برای نت‌برداری ساخته‌اند.