مشکلات سرفیس ها و یا سرفیس بوک ها کار بسیار تخصصی است که فقط باید توسط متخصصین فنی خبره‌ی آن انجام شود. تو این مقاله می‌خواهیم به شما نحوه استفاده صحیح از سرفیس را آموزش دهیم تا کمتر درگیر مشکلات سرفیس شوید. پس اگر دستگاهی از برند مایکروسافت دارید با ما همراه باشید تا بلکه کمی از دغدغه‌های مربوط به مشکلات فنی احتمالی آن کاسته شود.

مشکلات سرفیس ها همیشه بگونه ای است که شما نگران خراب شدن های احتمالی ان ها هستید دستگاه شما چند روز احتمال دارد برای تعمیر معطل بماند  اما دیگر لازم نیست نگران باشید مجموعه ما با تجربه چندن ساله و با تعمیرات تخصصی خود توانسته یکی از برورز ترین ومجهزترین مراکز تعمیر را راه اندازی کند تا دستگاه شما را درچند ساعت  تعمیر نماید.

سرفیس مایکروسافت چیست؟

اگر با انواع محصولات دیجیتال سروکار داشته باشید، حتما متوجه رقابت شدید شرکت‌های تولید کننده انواع لپ تاپ و تبلت‌ها شده‌اید.

یکی از این شرکت‌ها که در بازار رقابتی محصولات دیجیتال خودی نشان داده مایکروسافت است که با تولید تبلت‌های خاص و کاربر پسند، از اقبال عمومی ویژه‌ای برخوردار شده است.

در واقع سرفیس مایکروسافت را می‌توان تبلت تولید شده توسط شرکت مایکروسافت دانست که با تبلت‌های دیگر از نظر امکانات و مشخصات متفاوت است.

بعضی از مشکلات سرفیس ها عبارتند از

  • تعمیر بُرد
  • تعمیرپاور
  • تعویض فلت
  • تعویض رم و هارد
  • تعویض دوربین
  • تعویض باتری
  • تعویض اسپیکر
  • تعویض شارژ
  • تعمیرسیستم فن و هیت سینک

۱_اگر در نصب بروزرسانی مشکل دارید عیب یاب خودکار windows update  را اجرا کنید.این کار می تواند بعضی مشکلات معمول بروزرسانی و حل کند.

۳_باتری خود را شارژ کنید. قبل از اقدام به نصب به روزرسانی ، اطمینان حاصل کنید که باتری شما حداقل ۴۰ درصد شارژ شده است.

اگر خطای Windows Update 8024004C را مشاهده کردید ، یا اگر باتری Surface شما بالای ۴۰ درصد شارژ نمی شود ، درایور باتری را برداشته و دوباره نصب کنید.

۴_دستگاه را خاموش و سپس روشن نمایید

اگر هر یک از این خطاها را مشاهده می کنید ، با راه اندازی مجدد Surface ممکن است این مشکل برطرف شود .

مشکلات سرفیس ها خراب شدن باتری

به طور معمول اولین قطعه‌ای که در لوازم الکترونیکی و دیجیتال بیش از بقیه قطعات آسیب می‌بیند، باتری دستگاه است.

به طور کلی باید بدانید که باتری سرفیس و سایر لپ‌تاپ‌ها عمری دارند که بر پایه تعداد سایکل استفاده از آن‌ها محاسبه می‌شود. یعنی بعد از n بار سایکل باتری سرفیس، می‌بایست آن را تعویض کنید. حتی خود شرکت مایکروسافت این را در پشت جعبه دستگاه می‌نویسد.

اما خب باید بدانید که باتری سرفیس همانند باتری لپ‌تاپ‌ها برای دستگاه کار می‌کند و عملکرد آن شبیه به گوشی موبایل نیست. اما این به چه معنا است؟

یعنی وقتی شما دستگاه را به کابل متصل به برق وصل می‌کنید، باتری سرفیس از مدار خارج می‌شود و سرفیس فقط با برقی که از کابل شارژ می‌آید، کار می‌کند. اینگونه باتری دستگاه بدون استفاده می‌ماند و سایکلش خالی نمی‌شود.

الان با توضیح لابد تصمیم گرفتید که صبح تا شب دستگاه بیچاره را متصل به برق نگه دارید؟! نه دوست عزیز، هر چیزی در این دنیا عمری دارد و باید اجازه دهید این باتری هر از گاهی سایکل خالی کند. این راهکارها برای این به شما آموزش می‌دهیم که دیرتر مجبور به تعویض باتری سرفیس شوید نه اینکه تا آخر عمر دستگاه و با استفاده‌های مکرر از آن باتری‌اش مثل روز اول برای‌‌ شما کار کند.

چنانچه Surface شما روشن نمی شود

یا دارای صفحه سیاه بدون آرم Surface باشد ، می توانید چند مورد را امتحان کنید تا دوباره کار کند.

لوازم جانبی را جدا کرده و از شارژ شدن Surface اطمینان حاصل کنید

مواردی که به Surface خود متصل شده اید ممکن است مانع از روشن شدن آن شود. در اینجا چگونگی بررسی این مسئله وجود دارد:

درایوهای USB ، کارت های SD ، لوازم جانبی USB ، نمایشگرهای خارجی ، اسکله ها یا هر چیز دیگری را که به Surface خود متصل کرده اید قطع کنید.

سپس سعی کنید آن را روشن کنید – چناچه این کارعمل نکرد ، ممکن است مشکل از لوازم جانبی باشد.

وقتی Surface شما با برق اصلی وصل است

آن را به مدت ۱۵ دقیقه شارژ کنید. سپس دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا Surface شما روشن شود.

چنانچه چراغ اتصال برق روشن نشد ، یا چشمک بزند ، چک کنید باتری Surface شارژ نمی شود یا Surface با باتری کار نمی کند.

۲. استفاده از میانبرهای صفحه کلید و تبلت :

به یک صفحه کلید متصل شوید یا از یک صفحه کلید یکپارچه استفاده کنید. سپس کلید آرم ویندوز + Ctrl + Shift + B را فشار دهید.

چنانچه در حالت تبلت هستید ، سریع سه بار دکمه های افزایش و کاهش صدا را فشار دهید.

۳. سیستم را مجبور به خاموش شدن کنید

اگر موارد بالا مفید نبود می توانید سیستم را خاموش کنید.در اکثر دستگاه ها می توانید این کار را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن / خاموش به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید.

مشکلات سرفیس و  خراب شدن پورت‌های آن

با توجه به اینکه شرکت‌های اپل و مایکروسافت به دلیل صرفه‌جویی در فضا یا هر دلیلی که خودشان می‌دانند، پورت‌های خروجی زیادی بر روی دستگاه قرار نمی‌دهند. کاربرها هم که همیشه به تعداد خروجی‌های بیشتری نیاز دارندف به طور معمول برای افزایش تعداد یو اس بی از هاب‌هایی که در بازار موجودند و ساخت کشور دور و رفیق چین است، استفاده می‌کنند.

مثلا پورت USB دستگاه شما توانایی برقراری شدت جریان به اندازه معینی است و وقتی شما به دنبال خروجی گرفتن و یا بیشتر هستید، ممکن است مشکل پیش آید. این مشکل وقتی بزرگ‌تر می‌شود که هاب دستگاه شما منبع تغذیه اصافی و مستقل نداشته باشد. این کار در نهایت به مادر برد سرفیس‌تان فشار خواهد آورد.

اگر واقعا این تعداد پورت‌ها پاسخگوی کارتان نیست بهتر است از  سرفیس بوک استفاده کنید. می‌دانم قیمتش بالا است و  … ، خب وقتی دستگاه گران قیمتی می‌خرید نمی‌توانید که قطعات فیک و ارزان قیمت بهش وصل کنید! یادتان باشد که هیچ گرانی بی‌حکمت نبوده و هیچ ارزانی نیز بی‌علت نیست!