سرفیس چیست ؟

این سوالی است که اغلب در زمینه تکنولوژی پرسیده می شود. برای پاسخ به این سوال باید گفت مایکروسافت از گذشته در زمینه ساخت سیستم عامل ها و نرم افزار ها فعال بوده است، به گونه ای که سیستم عامل های ساخت آن یعنی ویندوز توانسته حجم عظیمی از عملیات کامپیوتری جهان را پوشش دهد و در طول سالها بسیار فراگیر شده است. از طرفی مایکروسافت نرم افزار هایی حرفه ای و بسیار کارآمدی میسازد که شاید اگر نبودند زندگی به شکلی که امروزه میشناختیم جریان نداشت. نمونه بارز آن نرم افزار آفیس است که به واقع تحولی شگرف در حوزه استفاده از کامپیوتر پدید آورد. اما مایکروسافت با اندیشیدن به اینکه به دستگاهی نیاز دارد که بتواند این نرم افزار های فوق العاده را اجرا کند به ساخت سرفیس ها روی آورد. سرفیس های مایکروسافت در واقع شامل خانواده ای بزرگ است که از تبلت ها تا لپ تاپ معمولی ،لپتاپ لمسی و کامپیوتر های آل این وان را در بر می گیرد. برای اینکه بدانیم سرفیس چیست به معرفی انها میپردازیم

 سرفیس چیست ؟ معرفی سرفیس

خانواده محصولات سرفیس مایکروسافت از ۶ گروه تشکیل می­ شوند:

  1. سرفیس گو : تبلت های هیبریدی “سرفیس گو ” به همراه لوازم جانبی اختیاری؛ صفحه کلید جدا شونده و قلم استایلوس.
  2. سرفیس پرو تبلت های هیبریدی “سرفیس پرو  با امکانات مشابه سرفیس گو ها هستند اما با سیستم و کانفیگ های بسیار قوی تری دارند.
  3. سرفیس لپ تاپ : لپ تاپ “سرفیس لپ تاپ” با اندازه صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچ یا ۱۵ اینچی. از زمان عرضه سرفیس لپ تاپ ۲، این سری مجهز به ویندوز ۱۰ پرو شده است. در حالی که مدل های اولیه با ویندوز ۱۰ اس عرضه شده بودند.
  4. سرفیس بوک : لپ تاپ “سرفیس بوک“، با صفحه نمایش جدا شونده و تبدیل به تبلت مستقل، سخت افزار متنوع و امکان انتخاب پردازنده گرافیکی مستقل از دیگر ویژگی های این سری است.
  5. سرفیس استودیو: کامپیوتر رومیزی بدون کیس “سرفیس استودیو” که یک کامپیوتر all-in-one بیست‌وهشت اینچی است.
  6. سرفیس هاب : کامپیوتر سازمانی “سرفیس هاب” صفحه نمایش بزرگ و لمسی تعاملی است. که برای همکاری و ارائه مطالب استفاده می شود.

سرفیس بوک

ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ اولین بار مایکروسافت لپ تاپ تبدیل شونده سرفیس بوک را معرفی کرد. این اولین محصول مایکروسافت بود. که به جای تبلت با عنوان لپ تاپ عرضه شد.

از ویژگی های خاص این سری باید به ماژول گرافیک مستقل اشاره کرد. چرا که مانند کیبورد به لپ تاپ متصل شده. و در هنگام جداسازی سیستم به طور اتوماتیک به استفاده از پردازنده گرافیکی داخلی اینتل سوئیچ می کند.

نسل دوم سرفیس بوک در اکتبر ۲۰۱۷ با لولا سرامیکی بروز شده. جهت ثبات بیشتر و توزیع وزن مناسب تر دستگاه به همراه سری ۱۵ اینچی این لپ تاپ معرفی شد. مدل ۱۵ اینچی این لپ تاپ از پردازنده نسل هشتمی Intel Core i7-8650U، ۱۶ گیگابایت رم با قابلیت انتخاب حافظه SSD از ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت به همراه پردازنده گرافیکی مجزا Geforce GTX 1060 بهره می برد.

سرفیس پرو۷ و صفحه نمایش بی نظیر

معرفی سرفیس پرو ۷ را با بررسی ابعاد و صفحه نمایش آن آغاز میکنیم. سرفیس جدید مایکروسافت دارای ابعادی برابر با ۲۹۲ در ۲۰۱ در ۸.۵ میلی متر است. با این سایز، دارای وزنی بین ۷۷۵ تا ۷۹۰گرم (بر حسب نوع سخت افزار) است. سرفیس پرو ۷ دارای صفحه نمایشی ۱۲.۳ اینچی و از نوع پیکسل سنس است. رزولوشن این صفحه نمایش برابر با ۱۸۲۴×۲۷۳۶ پیکسل است .که با این رزولوشن و سایز صفحه، دارای تراکم پیکسلی برابر با ۲۶۷PPI می باشد. این صفحه نمایش توانایی درک همزمان ۱۰ لمس را دارد.

جنس بدنه

کیفیت ساخت دستگاه‌های Surface، همواره زبان زد بوده است. به طوریکه بدنه آنها تماما از فلز و شیشه ساخته شده است. به طوریکه در مراسم ارائه آنها، از ارتفاع به زمین زده می‌شوند. تا مقاومتی که دارند اثبات شود. کاری که هیچ شرکت دیگری با لپ‌تاپ خود انجام نمی‌دهد.

باتری سرفیس

مسئله دیگر، میزان شارژدهی آنهاست. یک لپ‌تاپ رایج با توجه به دیسک‌خوان نوری و حافظه از نوع HDD پرمصرفی که دارد. نهایتا ۳ الی ۵ ساعت توانایی کار کردن با باتری کامل شارژ شده را خواهد داشت. اما برای مثال، Surface Book ۲ می‌تواند یک ویدئو را در حالت باورنکردنی به صورت مستمر تا ۱۷ ساعت پخش کند. عددی که به سختی بتوان حتی مشابه آنرا در دیگر لپ‌تاپ‌ها پیدا کرد. شارژدهی باتری به قدری حائز اهمیت است.که کل استفاده شما از کامپیوتر همراهی که دارید، به آن وابسته است.

یک دستگاه Surface در هرجایی به معنای واقعی، همراه شما و قابل استفاده است. فرقی نمی‌کند که میز یا جایی برای گذاشتن دستگاه بر روی آن وجود دارد یا خیر، چراکه Surface لمسی و در قالب تبلت، در دستان شماست. در مترو، در خیابان و حتی درحال راه رفتن؛ چیزی که یک دارنده‌ی Apple MacBook حتی به آن فکر هم نمی‌تواند بکند.

سرفیس استودیو

سرفیس استودیو اولین بار در اکتیر ۲۰۱۶ معرفی شد. این کامپیوتر رومیزی all-in-one دارای صفحه نمایش ۲۸ اینچی LCD است که باریک ترین صفحه نمایش موجود در بازار کامپیوترهای بدون کیس all-in-one است. تمام اجزای سخت افزاری آن از قبیل پردازنده و سیستم صوتی فراگیر در پایه قرار گرفته که صفحه نمایش نیز از طریق یک لولای منعطف به آن متصل شده است. طراحی این آل این وان به گونه ای است که امکان تغییر زاویه نمایشگر آن تا ۲۰ درجه برای تعامل بهتر کاربر پایین آید.

سرفیس لپ تاپ

   سرفیس چیست ؟ در ماه می ۲۰۱۷ مایکروسافت سرفیس لپ تاپ را معرفی کرد. که صفحه نمایش آن بر خلاف سرفیس بوک قابل جدا سازی نیست. مایکروسافت ادعا می کند این لپ تاپ دارای باریک ترین صفحه نمایش لمسی در نوع خود است. صفحه کلید سخت افزاری آن در چهار رنگ متنوع عرضه شده و همان کیفیت و جنس صفحه کلید جداشونده سایر مدل ها را ارائه می کند.

سرفیس لپ تاپ ۳ که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد.در پیکره بندی های ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم به همراه پردازنده نسل دهمی اینتل یا پردازنده های رایزن با معماری Zen2 و حافظه SSD از ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت در دسترس مشتریان قرار گرفته است.